Promuj swoją markę na Instagramie i zdobądź nowych klientówInstagram to świetne miejsce do reklamowania swojej firmy, ale trudno to zrobić bez odpowiedniej strategii. Aby zacząć reklamować się na Instagramie, musisz założyć konto u partnera reklamowego, takiego jak Facebook lub Google, utworzyć reklamę, a następnie wybrać grupę odbiorców, budżet i preferencje dotyczące targetowania. Na pierwszy rzut oka proces ten może wydawać się zniechęcający. W rzeczywistości jednak nie jest to takie trudne! Jeśli będziesz postępować zgodnie z tymi krokami, możesz z powodzeniem promować swoją markę i produkty na Instagramie.

Jakich partnerów możesz wykorzystać do reklamowania się na Instagramie?

Instagram współpracuje z kilkoma platformami reklamowymi, dzięki czemu łatwo jest rozpocząć kampanię reklamową. Są to między innymi platformy reklamowe Facebooka i Google, a także kilka mniejszych platform. Facebook jest prawdopodobnie najlepszym wyborem dla firm, ponieważ oferuje szeroki wachlarz opcji targetowania. Funkcje takie jak grupy docelowe lookalike i zaawansowane kierowanie do odbiorców mogą być niezwykle przydatne przy zwiększaniu liczby obserwujących na Instagramie. Platforma Google jest nieco bardziej podstawowa, ale umożliwia łatwe powiązanie reklamy z kampanią Google AdWords. Inne, mniej popularne platformy, takie jak The Social Chain, oferują zaawansowane opcje targetowania związane z Twoimi treściami i osobami, które się w nie angażują. Do reklamowania się na Instagramie można również wykorzystać "standardowe" sieci mediów społecznościowych, takie jak Twitter czy LinkedIn.

Zdefiniuj swoją grupę odbiorców i budżet

Kiedy po raz pierwszy ustawiasz reklamę, musisz określić grupę odbiorców i budżet. Na tym etapie możesz również określić preferencje dotyczące targetowania, ale zawsze możesz wrócić i zmienić je później. Podczas określania grupy odbiorców istnieje kilka różnych opcji kierowania. Po pierwsze, należy zdecydować, do jakiego typu odbiorców chcemy dotrzeć. Można wybrać osoby z określonych krajów, osoby o określonych zainteresowaniach lub osoby należące do określonych grup wiekowych. Możesz również kierować do osób, które interesują się konkretnymi kontami na Instagramie. W przypadku kierowania na zainteresowania możesz wybierać spośród szerokiej gamy tematów. Możesz także wprowadzić określone hashtagi, aby dotrzeć do osób, które użyły tych hashtagów w swoich postach lub komentarzach.

Kiedy powinieneś reklamować się na Instagramie?

Reklamy na Instagramie najlepiej wykorzystywać do promowania nowych treści, produktów lub wydarzeń. Możesz również używać reklam na Instagramie, aby zachęcić swoich obserwatorów do podjęcia działań, takich jak śledzenie Twojego konta lub zakup określonego produktu. Jeśli chcesz przyciągnąć ruch na swoją stronę internetową, najlepszym czasem na uruchomienie reklamy na Instagramie są godziny, w których ludzie prawdopodobnie przeglądają strony internetowe. Według Statista, większość ludzi przegląda Internet w ciągu dnia, a największy ruch jest między 10.00 a 18.00.